En
finalitzar la seva lectura puc dir que és un llibre útil per a tots
aquells i aquelles que vulguin aprendre o ampliar els seus
coneixements sobre els blocs, a nivell educatiu.
Els
blocs són un mitjà de comunicació senzill d'utilitzar, que
afavoreixen les interaccions entre usuaris, on es poden intercanviar
idees lliurament,amb múltiples funcions.
Orihuela defineix el concepte de blog, com a" lloc web compost per entrades organitzades cronològicament a la inversa, d'actualització freqüent i estil persona li informal".
Paper
que poden exercir els blocs a nivell educatius:
- Crear responsabilitat, i presa de decisions.
- Activitat senzilla i interactiva.
- Afavoreix l'escriptura reflexiva (construir la pròpia personalitat).
- Nova practica comunicativa.
- Afavoreix l'aprenentatge a través de la pròpia activitat.
Conceptes:Web 2.0 o web social :o Els propis usuaris creen i organitzen els continguts.o Estructura d’informació democràticaAlfabetització:o Nou model de comunicació i gestió d'informació a través d'internet.Blogosfera:o Conjunt de web blogs, que comparteixen pautes de comportamento Creació de comunitats per temes, aficions...o Permet opinar i valorar a tots els usuaris.Blogosfera educativa:o Xarxes relacionades amb contextos educatius.Glossari:o Blogroll o llistes de blogs: llistes d’enllaços d’altres blogs que l’autor recomana.o Comentari: motor d’interactivitat entre creador i lector.o Enllaç (Permalink): direcció específica de cada entrada pera trobar-la amb facilitat.o Etiquetes i categories: elements que faciliten la organització i identificació de continguts.o Ping: sistema per difondre el nostre article.o Pwglin o Widget: complements per ampliar les possibilitats pròpies de plataforma (posts més llegits, rellotge internacional...o Post: article o entrada.o Retroenllaç (Trackbacks): enllaç que fa referencia a un bloc o una entrada, interessant i relacionada amb el teu post.o Rss, Feed o sindicació: Nova forma d’accedir a la informació(selecciona fons d’interès i envien avisos d’actualització al usuari, sense la necessitat d’ estar entrant i comprovant cada dos per tres).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada